Wandel coaching / Mindful wandelen

WANDEL COACHING

Sinds de Corona crisis merk ik dat meer en meer mensen gebukt gaan onder stress en angst.  Als stress en burn-out coach probeer ik mensen bewust te maken hoe ze op een andere manier met moeilijke situaties kunnen leren omgaan en hun valkuil(en) herkennen.

Gezien de situatie wordt er momenteel via individuele coaching gewerkt of in kleine groep.  Dit kan zowel voor particulieren als voor bedrijven waarbij ik mensen opnieuw leer om in hun eigen positieve kracht te staan, wat een heel gunstig resultaat oplevert op alle mogelijke vlakken en waarbij de energie weer vloeiend kan stromen.  De natuur zorgt voor de rest, deze geeft ons de rust en ruimte om de coaching op een optimale manier te laten verlopen.

Via deze coaching combineer ik verschillende aspecten die zeer goede resultaten met zich meebrengen, namelijk;

  • MINDSET

Zelfinzicht creëren: Angst is nu eenmaal een slechte raadgever maar door jezelf de juiste vragen te stellen zoals waar je angst vandaan komt, emoties te leren loslaten, zaken leren aanvaarden waar jij niets aan kan veranderen en hoe je jezelf kan helpen om er op een andere manier mee om te gaan kan je angst leren veranderen in geloof en vertrouwen in jezelf.

  • MINDFULNESS / MEDITATIE

Leren ontspannen en met afstand naar een moeilijke situatie leren kijken.  Gepieker leren stoppen want deze nemen al je goede energieën weg. Leren aarden en een goede balans vinden tussen lichaam en geest.  Via oefeningen leert men deze methode eigen te maken op een manier die past bij ieder individu en waarbij men verder thuis mee aan de slag kan.

  • VOEDING

In stress situaties is het net belangrijk om gezond te eten en niet te vervallen in ongezonde gewoontes. Ons lichaam heeft in moeilijke periodes extra hulp nodig, gezonde voeding zorgt voor gezonde energie dat ons lichaam echt wel kan gebruiken. Ook hier moedig ik mensen aan en indien nodig kunnen mensen gemakkelijke en gezonde recepten terugvinden op mijn website/facebook/instagram.

  • BEWEGING

Dankzij beweging kan je de stress en angst sneller uit je lichaam evacueren en ook hier stimuleer ik mensen om net meer te gaan bewegen op een manier dat het beste bij hun aansluit.

 

(is mogelijk vanaf 1 persoon)

 

MINDFULL WANDELEN:

Waarom mindful wandelen aanbieden?

 

Heel simpel, de voordelen zijn immens,  beweging tijdens je werkdag onder de middag(pauze) of ’s avonds na je werk bvb heeft alleen maar voordelen.  Bovendien is mindful wandelen de ideale basis voor o.a. mindful lopen, fietsen, tuinieren en noem maar op.  Je leert het heel makkelijk aan en wanneer je dit regelmatig toepast, heb je al na 10 min. een bewezen effect.

  • Minder stress in het dagelijks leven;
  • Je gedachtemolen wordt stopgezet;
  • Je leert je lichaam aanvoelen;
  • Betere ademhaling en bovendien geeft de buitenlucht zuurstof en helderheid in het hoofd;
  • Je bent in beweging, goed voor rugklachten en gezondheid;
  • Meer energie en levenslust;
  • Verhoogt je concentratie en minder last van spanningshoofdpijn;
  • Men kan beter beslissingen nemen;
  • Verhoogt het geluksgevoel;
  • Je bewuster leren openstellen voor je omgeving;
  • Je zintuigen leren gebruiken; kijken, luisteren, ruiken en voelen.

Meer en meer wetenschappelijk onderzoek tonen aan dat de natuur een stress verlagend effect heeft op ons lichaam maar ook een boost geeft aan ons immuunsysteem.  Planten en bomen scheiden namelijk een bepaalde stof uit, phytonciden om zich te beschermen tegen bijvoorbeeld insecten.  Door het inademen van deze stof neemt de concentratie van ons stresshormoon af en boost ons immuunsysteem en door in de natuur te vertoeven, komt er serotonine vrij, een hormoon dat ons ontspant en happy maakt, beter gekend als het gelukshormoon.

Zoals je kan lezen heeft de natuur alleen maar voordelen, kortweg een workshop waar je gelukkig van wordt!

 

Ben je geboeid en wens je meer informatie, neem dan gerust vrijblijvend contact, op het nummer 0499/733 984 of via mail: info@livemindfull.be