Mindful wandelen

WHY NOT!

Waarom mindful wandelen aanbieden?

Heel simpel, de voordelen zijn immens,  beweging tijdens je werkdag onder de middag(pauze) of ’s avonds na je werk bvb heeft alleen maar voordelen.  Bovendien is mindful wandelen de ideale basis voor o.a. mindful lopen, fietsen, tuinieren en noem maar op.  Je leert het heel makkelijk aan en wanneer je dit regelmatig toepast, heb je al na 10 min. een bewezen effect.

  • Minder stress in het dagelijks leven;
  • Je gedachtemolen wordt stopgezet;
  • Je leert je lichaam aanvoelen;
  • Betere ademhaling en bovendien geeft de buitenlucht zuurstof en helderheid in het hoofd;
  • Je bent in beweging, goed voor rugklachten en gezondheid;
  • Meer energie en levenslust;
  • Verhoogt je concentratie en minder last van spanningshoofdpijn;
  • Men kan beter beslissingen nemen;
  • Verhoogt het geluksgevoel;
  • Je bewuster leren openstellen voor je omgeving;
  • Je zintuigen leren gebruiken; kijken, luisteren, ruiken en voelen.

Meer en meer wetenschappelijk onderzoek tonen aan dat de natuur een stress verlagend effect heeft op ons lichaam maar ook een boost geeft aan ons immuunsysteem.  Planten en bomen scheiden namelijk een bepaalde stof uit, phytonciden om zich te beschermen tegen bijvoorbeeld insecten.  Door het inademen van deze stof neemt de concentratie van ons stresshormoon af en boost ons immuunsysteem en door in de natuur te vertoeven, komt er serotonine vrij, een hormoon dat ons ontspant en happy maakt, beter gekend als het gelukshormoon.

Zoals je kan lezen heeft de natuur alleen maar voordelen, kortweg een workshop waar je gelukkig van wordt!

 

Ben je geboeid en wens je meer informatie, neem dan gerust vrijblijvend contact, op het nummer 0499/733 984 of via mail: info@livemindfull.be